Home » Vacatures » Junior Software Consultant

Junior Software Consultant

Gaat het bij jou kriebelen wanneer je ziet dat een organisatie ineffectief werkt? Ga jij dan direct aan de slag om te leren hoe je dat werkproces kan stroomlijnen, door software in te zetten? Dan ben jij vast en zeker de nieuwe junior software consultant bij InnoPhase of beter gezegd, van ons mooie product Coachview!

Want met onze software voor opleiders helpen wij opleidingsinstituten, bedrijfsacademies en onderwijsinstellingen hun administratie organiseren en automatiseren. Omdat we groeien, hebben wij jou nodig om, samen met jouw nieuwe collega’s van het Klant Focus Team (FFT), onze klanten te helpen het maximale uit onze software te halen.

Iemand die graag samen met klanten nadenkt hoe dat zij Coachview nog beter kunnen inzetten. En hierbij niet bang is zelf de handen uit de mouwen te steken. De ene keer is dit op locatie bij de klant, de andere keer vanuit huis en vervolgens op kantoor: ons ‘clubhuis’ in Veghel. Daarnaast ben je steun en toeverlaat voor onze andere consultants bij de grotere projecten. Op deze manier wordt je al snel zelfstandiger en kun je zelfs doorgroeien naar een senior-functie.
We zoeken niet iemand die alleen maar zijn of haar eigen ding doet. Wij zoeken een collega die enerzijds (samen met het team) de klus klaart en anderzijds het niet kan laten om zich te mengen in de rest van de organisatie. Die niet bang is om zijn of haar ideeën te laten horen. Vanuit een natuurlijke drive dat we het morgen samen nog beter kunnen doen!

  • Alle onderdelen van het Klant Focus Team ondersteunen (helpdesk, marketing & sales en het implementatieteam) bij het uitvoeren en optimaliseren van hun werkzaamheden
  • Samen met de senior-consultants, de processen van klanten analyseren
  • De klant helpen deze analyse te vertalen naar de inrichting van hun Coachview omgeving
  • Gebruikers de weg in Coachview wijzen
  • Deelnemen aan allerlei interne projecten, zoals bijvoorbeeld pilotprojecten voor nieuwe functionaliteiten
  • Structureel bouwen aan je eigen kennis, zodat je toegroeit naar nog meer zelfstandigheid en een senior-functie
  • HBO/WO werk- en denkniveau, bijvoorbeeld in de richting van bedrijfskunde en/of ICT
  • Interesse in bedrijfsprocessen en het optimaliseren daarvan
  • Analytische instelling, projectmatige werkhouding en goede organisatorische skills
  • Affiniteit met software en automatisering
  • Klantgerichte mindset en diplomatieke communicatieve vaardigheden op alle niveaus
  • Een licht commerciële inslag
  • Maar vooral: ambitieus en leergierig om met veel enthousiasme en energie bij een mooie, dynamische club als Coachview flinke stappen in jouw carrière te zetten!
  • Een dienstverband van 40 uur per week
  • Salaris afhankelijk ervaring 2.000,- tot 3.000,- euro per maand, gebaseerd op een 40-urige werkweek
  • Een bonusstructuur die kan oplopen tot een 13e maand
  • Een goede pensioenregeling
  • Een auto van de zaak
  • Veel ontwikkel mogelijkheden, waaronder scholing
  • Veel eigen verantwoordelijkheid en inbreng

Groeimogelijkheden, uitdaging, afwisseling, boeiende klanten en leuke collega’s, en dit alles in een ambitieus en snel groeiend bedrijf. Betrokkenheid onderscheidt ons daarbij van de grote clubs: we zijn een open en informele organisatie, waardoor je inzicht en inspraak krijgt in alle facetten van ons bedrijf. Zodat het vanzelf ook een beetje van jou voelt. Dit gecombineerd met de dynamische groeifase waarin we zitten garandeert veel vrijheid, eigen verantwoordelijkheid en ontplooiingsmogelijkheden!

Met 19 enthousiastelingen werken we in een fris kantoor aan de beste software voor het organiseren & automatiseren van opleidingen. Het hart zijn in een organisatie is onze grootste kracht. Dat zie je in hoe we de software ontwikkelen en in hoe jij je baan kan vormgeven. Het gaat erom dat zowel jij als wij gepassioneerd ons werk doen. Dat doen we al ruim 14 jaar voor én met onze klanten. Op een eerlijke en transparante wijze. Open en met de juiste klik centraal. We zijn een echte service organisatie en luisteren en handelen secuur naar de wensen van onze klanten. We doen alles om onze belofte waar te blijven maken. Wij zijn “Het hart van jouw cursusadministratie”. Jij bent hierin nu al onmisbaar (en je bent nog niet eens begonnen)!

Vandaag gaat er een nieuwe klant live. Bijna de hele opleidingsflow is gereed. Nog een paar puntjes op het opleidingsportaal moeten doorgenomen worden en dan kan de knop om. Toch wel een spannend moment, want je hebt er wekenlang hard aan gewerkt. Margot stuurt een seintje: ja, wij zijn klaar om de oefendata van de live-omgeving op te schonen. Kort daarop klinkt een alert van de helpdesk, “de puntjes van het opleidingsportaal zijn gefixt”. Even controleren, want je wil goed live. Yes. Klopt helemaal.

Mooi. Door met de voorbereiding voor de implementatie van een groot opleidingsinstituut. Ze willen in 14 dagen live, maar gaat dat ook echt lukken? Of moeten we toch een andere route verzinnen. Je doorloopt de processen die je vorige week hebt opgehaald in een brainstorm. 14 dagen lijkt mogelijk, mits ze de koppeling met hun Single Sign On systeem voor nu even loslaten. Dat kan dan daarna. De bel gaat. Je klant staat voor de deur voor een training. Tijdens de lunch loop je kort door je bevinding heen. Geen probleem.

De training verloopt goed. De backoffice medewerkers pikken het proces makkelijk op. Ze worden wild enthousiast van alle mogelijkheden om te automatiseren. Al zijn er ook wat discussies over processen die ze stiekem wel graag willen automatiseren, maar gewoon teveel maatwerk blijft. Een lastige knoop wordt doorgehakt om het toch generiek te maken. Eenmaal in flow verwerkt zegt een medewerker ineens: “Best een logische keuze zo om die stap toch weg te laten.” Je advies heeft gewerkt, Vol energie stuur je de klant weer op weg naar huis. Jij bestelt nog even snel een taart voor de klant die vanochtend live is gegaan en voegt een persoonlijk bericht over de implementatie toe. Marcel, komt nog snel aan je bureau. Een klant heeft akkoord gegeven, hoe zit jij in je agenda? Moet lukken. Tot morgen.

Denk je dat deze functie iets voor jou is en onze klanten als geen ander kunt helpen het maximale uit onze software te halen? Reageer dan snel en mail een korte motivatie en CV naar: marcel@innophase.nl.

Wil je eerst nog meer weten over ons bedrijf of de functie?
Bel dan 088 44 88 500 en vraag naar Marcel Kremers.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.